loading...
بهترین روش های طراحی سایت
tina بازدید : 43 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)


امروزه هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد تا از طریق آن بتواند نوع فعالیت و ارزش کاری خود را به دیگران معرفی کند. خواه یک سایت جدید را طراحی کنید، خواه در حال طراحی مجدد یک وب سایت باشید، به هر حال دانشتن اینکه چه چیزی باید در آن وجود داشته باشد بسیار ضروری است. از این گذشته، اولین برداشت بازدیدکننده بسیار اهمیت دارد. در ادامه ما لیستی کامل از المان‌های ضروری برای طراحی سایت پیشرفته تهیه کرده‌ایم.

لیست المان‌های ضروری برای طراحی سایت پیشرفته


همان‌طور که بازاریابی یک استراتژی مشخص دارد، وب سایت یک شرکت باید اهدافی از پیش تعرف شده داشته باشد و علاوه بر این راهی وجود داشته باشد تا بتوان میزان موفقیت را اندازه گیری کرد. دانستن اینکه یک وب سایت چه نقشی در استراتژی کلی یک کسب و کار دارد، می‌تواند تعیین کند که چه محتوایی قرار است در آن قرار گیرد، ظاهر وب سایت چگونه باید طراحی شود و چگونه باید سازماندهی شود.

هدف از ساختن یک وب سایت می‌تواند، برندسازی یا افزایش تعداد مشتری باشد. در ادامه می‌خواهیم به المان‌هایی اشاره کنیم که نه تنها باعث رشد یک برند شود بلکه برای طراحی پیشرفته‌ی یک سایت ضروری هستند.

افزایش تعداد مشتری


ارسال خبرنامه، تبلیغات، دعوتنامه برای وبینار و دیگر ابزارهای بازاریابی، راه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان تعداد زیادی از مشتریان را به خود جلب کرد. از این طریق میزان Call to action سایت بسیار افزایش خواهد یافت.

در واقع باید راهی وجود داشه باشد تا بتوان در اسرع وقت ایمیل بازدیدکنندگان را دریافت کرد تا آن‌ها به مشتریان بالقوه‌ی ما تبدیل شوند.

به عنوان مثال، یک فروشگاه به نام Magnolia Bakery به محض ورود کاربر به سایت یک فرم ثبت نام به او نمایش می‌دهد تا ایمیل آن را دریافت کند.

برندسازی


یکی دیگر از المان‌های ضروری برای طراحی یک وب سایت مدرن برند سازی آن است. طراحی سایت به راحتی می‌تواند هویت یک کسب و کار را تقویت کند و ارزش خدمات و محصولات آن را به راحتی افزایش دهد. با این کار می‌توان داستان یک کسب و کار را روایت کرد و نشان داد که چه طور یک کسب و کار در مقایسه با کسب و کارهای دیگر متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال به لندینگ پیج سایت Weleda نگاه کنید. ماهیت برند، که مطابق با محصولات طبیعی آن است را نمایش می‌دهد. سایه‌های سبزی که در تمام سایت وجود دارد به راحتی این موضوع را منعکس می‌کند.

اگر به دنبال این هستید که سایتی متناسب با برند خود  داشته باشید به صفحه‌ی طراحی سایت وردپرس ما مراجعه کنید تا امکاناتی متناسب با نیاز شما فراهم کنیم.


اطلاعات کافی و تکمیلی


یک وب سایت باید منابعی کافی از قبیل اطلاعات تماس، منابع آموزشی نظیر فیلم، مقاله و سایر مطالب را در اختیار مشتریان قرار دهد. این اطلاعات باید تا حدی باشد که نه تنها نیاز مشتریان را برطرف کند بلکه آن‌ها را برای مراجعه به یک کسب و کار دیگر باز دارد.

محتوای تکمیلی نظیر راهنمای سایزی که در تصویر برند Elizabeth Suzann می‌بینید، اطلاعاتی کافی به مشتریان در زمینه‌ی سایز لباس می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که مشتریان بتوانند کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.


شما به عنوان صاحب یک تجارت نباید اجازه بدهید که وب سایت شما مشابه دیگر وب سایت‌هایی که کسب و کاری مشابه شما را تبلیغ می‌کنند، به نظر بیاید. فارغ از اینکه کسب و کار شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، باید منعکس کننده‌ی شخصیت کاری شما باشد.

بهترین برندها روشی منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال به برندهایی مثل apple و hallmark  دقت کنید. این برندهای به گونه‌ای محصولات خود را ارائه می‌کنند که از دیگر محصولات متمایز باشند. المان‌های ضروری یک وب سایت مدرن باید به گونه‌ای باشد که نه تنها اطلاعات مفید را به مخاطبان منتقل کند، بلکه باید بتواند افراد را به خود مشغول کند و انگیزه‌ی مطالعه‌ی بیشتری برای آن‌ها به وجود بیاورد.

پیروی از ساختار و سازماندهی مشخص


معماری و ناوبری اطلاعات باید به روشی منطقی پیاده‌سازی شود. مسیرهای موجود در صفحات وب و محتوای آن‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که بازدیدکنندگان هیچ یک از بخش‌های مهم و هیچ‌کدام از Call to action ها را از دست ندهند. پیمایش در تمام صفحات باید از الگوهای تکراری پیروی کند و حسی یکنواخت را برای تمام کاربران به وجود بیاورد. هر المانی باید به صورت هدفمند در هر قسمت از سایت قرار بگیرد. نباید هیچ مشکلی در روند بازدید کاربر از قسمت‌های مختلف سایت وجود داشته باشد.
به عنوان مثال برند Blue Bottle Coffee پیمایش خود را به سه بخش اصلی فروشگاه، بازدید و یادگیری تقسیم کرده است. این دسته‌بندی و پیوندهای بعدی که به محتوای مرتبط وصل شده‌اند، هر کسی را که می‌خواهد اطلاعات بیشتری در مورد برند و قهوه بدست بیاورد، در مسیری واضح و درست هدایت می‌کند.


تجربه‌ی کاربری (UX) متمایز


وقتی سایت‌های مختلفی از شرکت‌های متفاوتی را مدام بررسی کنید، ممکن است حساسیت تجربه‌ی کاربری به مرور برای شما کم‌رنگ شود. اما واقعیت این است که یک وب سایت، بدون تجربه‌ی کاربری مناسب همانند یک فضای خالی است که تنها با متن پر شده است. UX  به یک وب سایت می‌تواند یک شخصیت جداگانه برای یک سایت ایجاد کند.

تجربه‌ی کاربری چندین المان مهم مانند پالت رنگ، تایپوگرافی و المان‌های بصری را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا فضایی روح بخش برای سایت ایجاد کند. اگر تجربه‌ی کاربری مناسبی وجود نداشته باشد، تنها تعدادی عکس و متن بدون هیچ هدف خاصی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در ادامه به چند اصل مهم برای طراحی UX اشاره خواهیم کرد که در ایجاد وب سایتی خاص و منحصر موثر خواهد بود.

  • رعایت سادگی در مقابل پیچیدگی
  • نظم و ترتیب در مقابل به هم ریختگی
  • مورد استفاده بودن در مقابل تکنیکی بودن بیش از حد
  • بهبود طراحی برای دستگاه موبایل


برای داشتن یک سایت که المان‌هایی حیاتی از قبیل تجربه‌ی کاربری حرفه‌ای را در بر داشته باشد و با قیمتی مناسب طراحی شود می‌توانید به صفحه قیمت طراحی سایت ویکی دمی مراجعه کنید و سایت خود را سفارش دهید.

محتوای به روز


حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که وارد وب سایت‌هایی شوید که ساختار صفحه‌ی لندینگ، محتوای بلاگ  و قسمت‌های مختلف آن به روز نشده باشند. وقتی وارد این سایت‌ها می‌شوید، احساس می‌کنید که سالیان سال است که به حال خود رها شده‌اند. یک از کارهایی که می‌تواند این سایت‌ها را زنده نگه دارد این است که تبلیغات به روز در آن‌ها قرار دهید. بلاگ آن را آپدیت کنید. ویدئو جدید در آن قرار دهید. سایت را با محتوای با کیفیت به روز نگه دارید. محصولات خاص یا محصولاتی با قیمت مناسب را در بخش‌های بالایی وب سایت قرار دهید.
وقتی محتوای سایت شما به روز شود، رتبه‌ی سایت به مرور افزایش خواهد یافت و به مرور گوگل موضوع سایت شما را درک خواهد کرد و البته این کار به گوگل نشان می‌دهد که این وب سایت فعال است.

کلام  آخر


وقتیکه می‌خواهید یک وب سایت را طراحی کنید، همواره باید به یاد داشته باشید که چه طور می‌توان بخش‌های مختلف سایت را کنار یکدیگر قرار داد تا سایت بهترین بازدهی را برای مخاطبان داشته باشد. برای موفقیت یک سایت باید محتوای مفید، عناصر بصری و تعاملی، ناوبری آسان و هویت یک برند به خوبی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا کسب و کار شما موفق شود.

منبع: https://wikidemy.ir/elements-of-a-website/

برچسب ها طراحی سایت , ویکی دمی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 744
  • بازدید کلی : 1,635