loading...
بهترین روش های طراحی سایت
tina بازدید : 48 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)


طراحی سایت در قلب تجارت آنلاین قرار دارد و ابزاری است که باعث می‌شود یک کسب و کار رشد کند یا کاملا نابود شود. در ابتدا باید به خوبی برای این کار برنامه ریزی کنید تا کاربر سایت شما از سایت شما راضی باشد. در نتیجه شما می‌توانید یک سایت با تعداد بازدیدکنندگان زیاد داشته باشید.

برای رسیدن به این اهداف باید دیدی تحلیلی به وب سایت خود داشته باشید و علت ترک برخی کاربران را به خوبی بررسی کنید. در ادامه به 7 اشتباه مرسوم به هنگام طراحی سایت اشاره خواهیم کرد.

اطلاعات بدون ساختار

بیشتر بازدید کنندگان سایت تنها برای یک هدف در آن قرار می‌گیرند. آنها یا به دنبال گرفتن جوابی برای سوالات خود هستند، یا به دنبال اطلاعات در مورد یک کالای خاص هستند یا می‌خواهند یک خرید انجام دهند. اگر پیدا کردن این چیزها برای آن‌ها دشوار باشد، به سرعت سایت را ترک خواهند کرد. این موضوع برای هیچ کسب و کاری مناسب نیست. در ادامه می‌توانید اطلاعاتی را مشاهده کنید کاربران برای بدست آوردن آن‌ها وارد سایت Vendor شدند.

اگر به دنبال طراحی یک سایت فروش آنلاین ساختار یافته هستید، می‌توانید به صفحه‌ی طراحی سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید.

یک نکته‌ی بسیار مهم این است که قبل از طراحی سایت، روند صفحات و ساختار آن برنامه‌ریزی شود. نیازهای کاربران را در نظر بگیرید و صفحات را متناسب با نیاز آن‌ها به ترتیب اولویت قرار دهید. تصویر زیر ساختار ایده‌آل یک وب سایت مربوط به یک کسب و کار کوچک را نشان می‌دهد. زیرا یافتن ساختار سلسله مراتبی که کاربران را از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر هدایت می‌کند بسیار آسان است. در شکل زیر می‌توانید این ساختار سلسله مراتبی را مشاهده کنید.

ساختار بهینه نشده برای موبایل

طبق مطالعات انجام شده در وب سایت Statista بیش از نیمی از بازدید سایت‌ها در سراسر جهان از طریق موبایل انجام می‌شود. اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده است، مطمئنا بخش زیادی از کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد و وارد وب سایت‌های رقیب خواهند شد.

سرعت لود پایین

سرعت لود سایت یک بخش جدایی ناپذیر از تجربه‌ی کاربری است. نداشتن یک وب سایت خوب از داشتن یک وب سایت با تجربه‌ی کاربری بد، بهتر است. به خصوص زمانیکه کاربران وارد سایت شوند و بابت یک تجربه‌ی بد سایت را برای همیشه ترک کنند. 79 درصد بازدیدکنندگان سایت که در بازدید سایت با مشکل مواجه می‌شوند، برای خرید دوباره از سایت بر نخواهند گشت.

البته گوگل اخیرا بروزرسانی روی الگوریتم خود انجام داده است که سرعت را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در جستجوی تلفن همراه تبدیل کرده است. در این حالت سرعت بارگیری صفحه باید حداکثر 3 ثانیه باشد تا سایت شما شرایطی ایده‌آل داشته باشد.

ما تمام این ایرادات را در طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی یا شخصی  برای شما بر طرف خواهیم کرد.

عدم وجود دکمه‌ی Call to action

این دکمه‌ها ابزاری هستند که می‌تواند کاربران را به صفخات لندینگ هدایت کند تا کاربران بتوانند فرم‌های موردنیاز را پر کنند یا یک خرید انجام دهند.بدون وجود دکمه‌ی call to action میزان کاربران سایت و خرید افزایش نخواهد یافت. فراخوان برای اقدام یا Call to action نقشی مهم برای تبدیل کاربران به مشتریان سایت دارند.  در وب سایت زیر، نمونه‌ای از یک اقدام برای فراخوان وجود دارد، که در محلی مناسب قرار گرفته است.

وجود صفحات خطا

حتما برای شما پیش آمده است که یکی از صفحات سایت را باز کنید و با ارور 404 مواجه شوید. هر چند که این مورد اتفاق خوشایندی نیست اما بسیار رایج است و باید در اسرع وقت برطرف شود. بهترین راه برای رفع این مشکل، ریدایرکت کردن این صفحات است.

چیدمان به هم ریخته

یک وب سایت مملو از اطلاعات گوناگونی است که برای جذب کاربران ارائه شده است. این در حالی است که دامنه‌ی توجه مخاطبان بسیار محدود است. نباید تمام اطلاعات کسب و کار خود را در وب سایت قرار دهید بلکه بهتر است یک طراحی تمیز و قابل ارائه و مختصر آماده کنید.

طراحی ناپایدار

وقتی که یک طراح پایدار در تمام صفحات سایت وجود نداشته باشد، مخاطب سردرگم می‌شود. فرض کنید سایتی را دارید که نوع فونت و رنگ المان‌های صفحات آن متفاوت است. وقتی کاربر وارد این سایت می‌شود، نمی‌داند که آیا سایتی یکسان است یا وارد فضایی متفاوت شده است.

تمام اشتباهاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، می‌توانند میزان موفقیت کسب و کار شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین رعایت کردن آن‌ها می‌تواند سایتی بهینه با میزان بازدید بالا برای شما فراهم کند.

منبع: https://wikidemy.ir/typical-website-fails/

برچسب ها طراحی سایت , ویکی دمی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 753
  • بازدید کلی : 1,644